Stowarzyszenie Compliance Polska
to niezależna, niepolityczna oraz działająca na zasadzie non-profit organizacja, prowadząca działalność edukacyjną oraz informacyjną.
O nas
Stowarzyszenie Compliance Polska zostało powołane w 2011 roku. Uchwałę o jego powołaniu podjęło 49 członków założycieli reprezentujących banki, domy maklerskie, firmy prawnicze i doradcze.
Compliance albo inaczej zgodność regulacyjna to departamenty zajmujące się dostosowywaniem firm działających w obszarach regulowanych do przepisów prawa oraz wymagań, które zostały nałożone przez regulatora. Wymagania te mogą wynikać z dyrektyw, ustaw, rozporządzeń, decyzji, zarządzeń organów nadzoru, jak również branżowych kodeksów, dobrych praktyk oraz wewnętrznych polityk. Departamenty Compliance są głównie odpowiedzialne za następujące zagadnienia:
- zapobieganie praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
- zapobieganie wykorzystywaniu informacji poufnych,
- ocenianie ryzyka klienta i dostarczanie odpowiedniej informacji klientom,
- ochronię danych osobowych,
- zapobieganie konfliktom interesów.
Strefa dla członków Stowarzyszenia Compliance Polska
Statut Stowarzyszenia – pobierz »
Polityka Prywatności – pobierz »
Klauzula Informacyjna – pobierz »
Składki członkowskie
Składki rozliczane są przez rachunek bankowy Stowarzyszenia prowdzony w PKO BP SA
nr 03 1020 2906 0000 1602 0290 4118
Wysokość składki dla członków zwyczajnych wynosi 200 zł rocznie.